[O2] Octavia 1,4 80KM - czy warto dopłacać za 1,6 102KM?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dudek_t
    L&K
    • 2008
    • 1421

    Zamieszczone przez rekin
    Ja mam O I 1.4 i zapitala jak mały samochodzik, jak dla mnie jest to wystarczające. Nie jeden na światłach została a i przy wyprzedzaniu też się szybko zbiera

    p.s Zapomniałem dodać, że 1.4 jest tylko na tylnej klapie :diabelski_usmiech
    Ryba! Nie mąć! :szeroki_usmiech

    Czołem Panie Kapitanie Co tam u Ciebie?

    Komentarz

    • rekin
      Rider
      • 2008
      • 398

      Zamieszczone przez dudek_t
      Zamieszczone przez rekin
      Ja mam O I 1.4 i zapitala jak mały samochodzik, jak dla mnie jest to wystarczające. Nie jeden na światłach została a i przy wyprzedzaniu też się szybko zbiera

      p.s Zapomniałem dodać, że 1.4 jest tylko na tylnej klapie :diabelski_usmiech
      Ryba! Nie mąć! :szeroki_usmiech

      Czołem Panie Kapitanie Co tam u Ciebie?
      mogłem się spodziewać, że dudka tu ściągnę widzę zaproszenie na konkurencyjnym forum pomogło

      p.s Pewnie jeszcze naklejkę na klapę byś chciał :P
      W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

      Komentarz

      • norbert.s.
        Classic
        • 2008
        • 37

        Zamieszczone przez Big
        Zamieszczone przez czarny108
        Wiem, że problem bodaj dotyczył Polo 1,4. Ale to było ładnych kilka lat temu, nie pamiętam szczegółów i prawdę mówiąc nie chce siać paniki.
        Problem dotyczł silników 1.4 TDI w VW Polo.
        Nie ma to jak Urban Legends.
        Problem dotyczył benzynowych silników 1.4 16V 75KM, a konkretnie zamarzającej w nich odmy.

        Co do silnika, o którym mowa w tym temacie, to mamy w firmie Fabię Combi z tym motorem i nie jest źle. Z dwoma osobami i średnim obciążeniem jest dość dynamiczna, na autostradzie przy piątym biegu wychodzi oczywiście pewien brak elastyczności, ale o zawalidrodze nie ma mowy. Ktoś tam pisał wcześniej, że Fabia z tym motorem nie jedzie, więc powinien jak najszybciej udać się ze swoim samochodem do serwisu, bo to bzdury.
        Na pewno masa Octavii przełoży się na spadek parametrów, ale jeżeli ktoś bierze odnośnik w stosunku do Astry 1.4, to nie powinien być jakoś specjalnie rozczarowany, a wręcz może być pozytywnie zaskoczony.
        Bardzo rozsądnie problem podsumował dudek_t, bo za fanaberie, które zostały zamówione przy zakupie (nie wliczam w nie kurtyn, bo za nie sam bym dopłacił) można byłoby kupić ten samochód z takim silnikiem, jak w książkach piszą.
        W sumie nie wiem, po co ten temat został założony, bo również jestem przekonany, że decyzja co do 1.4 zapadła już dużo wcześniej.
        Instrumedley multi display full version

        Komentarz

        • marlej108
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 4976
          • Octavia III (5E3)
          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

          Zamieszczone przez Maicroft
          No to ja z ciekawosci popatrzylem w cennik:

          Zakladam golasa Ambiente bez zadnych dodatkow i rabatow, bo to inna kwestia i cena moze byc naprawde duzo nizsza od katalogowej no i mamy:

          1.4/59 kW (80 KM) - 60 400 zł
          1.6/75 kW (102 KM) - 65 400 zł
          1.4 TSI/90 kW (122 KM) - 68 600zł

          Smialo moge zolozyc, ze doposazony Ambiente 1.4TSI z rabatami dilera i tymi nalozonymi od Skody schodzimy do ceny 57-58tys za to auto, a moze i mniej.
          Obawiam sie, ze z kolei ja smialo moge powiedziec, iz na podstawie info od osob co teraz kupuja to 1.4 TSI ambiente wychodzi z metalikiem i radiem jakies 62k i raczej nie mniej...

          czyli sporo ponad 1.4 O2 w wersji mint..... :-(
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz

          • Psycho Dad
            Rider
            • 2009
            • 629

            Każdy zrobi jak uważa ... jeden woli mieć radio i metalik i 1.4
            Ja wybrałem czerwoną ohydę bez radia tylko po to żeby mieć 1.8

            A kiedyś jeździłem cc 700 i też uważałem że to wystarcza
            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

            Komentarz

            • pstryczek
              RS
              • 2009
              • 10782
              • Superb III (3V3)

              Ale wybierać 80 konny silnik i dociążać auto dodatkowym wyposażeniem to wcale nie poprawi osiągów, a i cieszyć nie będzie, a poza tym jeśli mówimy o bezpieczeństwie to niestety musimy mieć zapas mocy aby uciec w niebezpiecznych sytuacjach. Czasami wystarczy pare centymetrów i już unikamy zderzenia
              Marek

              Komentarz

              • krzysiek1974
                Rider
                • 2009
                • 323

                Jako sprawca całego zamieszania nie ukrywałem, że zakładając ten temat zamówiłem już wersję 1,4 80KM, a pytałem tylko dlatego, by zdecydować o ew. zmianie. Może zawiodłem niektórych, bo zdania nie zmieniłem, ale oczekwiałem rad i opinii wszystkich (jestem za nie wdzięczny), niemniej różną wagę kładłem na to, co mówią Ci, którzy jeżdżą octaviami z innymi silnikami, a inną na opinię użytkowników aut z silnikami 1,4 16V, ponadto mocno sugerowałem się opinią sprzedawcy, który obsługuje moje zamówienie - trafiłem na bardzo dobrego, rzeczowego handlowca, zdrowo i rozsądnie podchodzącego do tematu zakupu tego auta.

                Mam nadzieję, że po zakupie uda nam się kiedyś spotkać na jakimś spocie i że zdążę tam dojechać moim nowym grafitowym mułkiem pn. "Octavia" przed zakończeniem spotu

                Pozdrawiam!

                Komentarz

                • dudek_t
                  L&K
                  • 2008
                  • 1421

                  Zamieszczone przez rekin
                  Zamieszczone przez dudek_t
                  Zamieszczone przez rekin
                  Ja mam O I 1.4 i zapitala jak mały samochodzik, jak dla mnie jest to wystarczające. Nie jeden na światłach została a i przy wyprzedzaniu też się szybko zbiera

                  p.s Zapomniałem dodać, że 1.4 jest tylko na tylnej klapie :diabelski_usmiech
                  Ryba! Nie mąć! :szeroki_usmiech

                  Czołem Panie Kapitanie Co tam u Ciebie?
                  mogłem się spodziewać, że dudka tu ściągnę widzę zaproszenie na konkurencyjnym forum pomogło

                  p.s Pewnie jeszcze naklejkę na klapę byś chciał :P
                  Ha! Pewnie że bym chciał

                  Komentarz

                  • cartel1
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 249

                    na miejscu autora tematu kupiłbym roczną octavke z mocniejszym silnikiem i lepszym wyposażeniem, przebieg max 15tyś km.......................
                    lub coś takiego
                    [center:a5df0a9dad]

                    [/center:a5df0a9dad]

                    Komentarz

                    • toocool
                      Rider
                      • 2008
                      • 303
                      • Octavia IV combi (NX5)

                      Nawiążę do tematu problemów z 1.4 16V. Niestety problem swego czasu dotknął również i mnie.
                      To, o czym piszecie, jest standardowa wada 1.4 16V montowanych w Golfie IV (może w innych z tego okresu też, nie wiem). Chodziło o to, że przy ujemnych temperaturach zamarzał olej w odmie zatykając ją i ciśnienie rozpychało olej z miski wywalając go ostatecznie przez bagnet. Dla laika tragedia - holowanie i kosztowna "naprawa". A tak naprawdę wystarczyłoby jechać z wyjętym bagnetem (teraz to jestem mądry ;-)). W każdym razie w silnikach chyba po 2000r. zaczęli montować grzałki na odmę, które problem rozwiązały (przynajmniej w teorii, bo ja taką grzałkę założyłem, a problem nie zniknął). Ale skala mojego problemu wynikała raczej z "trafionego" egzemplarza, bo odma zamarzała już przy -2 C, chyba w związku puszczającą uszczelką pod głowicą.

                      Wg mnie jednak 1.4 z O2 to już zupełnie inny świat i nie powinno się to tu zdarzyć.

                      A 1.4 w Golfie chodziło dla mnie jak co najmniej auto z WTCC (wcześniej jeździłem Tico o diabelskiej mocy 42KM, którym de facto przejechałem zapakowanym po ostatni schowek całą Europę i nie płakałem) i dlatego gratuluję wyboru.
                      Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2009
                        • 10918
                        • Fiat

                        krzysiek...dokładnie..jestes sprawca niezłego bajzlu....bo:

                        1. zły tytuł tematu dałeś....trzeba było od razu dać " proszę o opinie na temat o2 1.4" czy cos w tym stylu

                        2. po co sie pytasz jak juz dawno podjąłes decyzje?! i tak wybrałeś mimo większości negatywnych opinii tego silnika w o2.


                        proponuje moderatorowi zamnkac ten badziewski temat juz.

                        [ Dodano: Sro 14 Paź, 09 01:30 ]
                        "trafiłem na bardzo dobrego, rzeczowego handlowca, zdrowo i rozsądnie podchodzącego do tematu zakupu tego auta"........i w co Ty wierzysz....? hanflowiec ma nagic kabze firmie....i sprzedac w pierwszej kolejnosci towar, ktory ciezko bedzie schodzil - to prawa rynku krzys a Ty kupując doposazone 1.4 własnie to robisz powodzenia.

                        p.s. jak bylem nastolatkiem moi rodzice zrobili dokladnie ten sam błąd...kupili maksymalnie wyposazone cc 700 z salonu fiata, a za dosłownie parę stówek więcej była dostępna goła 900...kto jeździł cc wie w czym tkwi różnica w jechaniu albo staniu, pozdrawiam

                        Komentarz

                        Pracuję...